Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Wednesday, 18 March 2015

Jag bygger å donar. I huvudet.

Åhhh! Jag har så mycket idéer att huvudet kokar över!
Idag har jag i huvudet byggt världens finaste babygym och en superfin gunga till Monterrey.
Jag har sytt fina små dockor, med tillhörande sovsäckar.
Gjort ett fint hus åt tovade möss av det vackra gamla skåpet jag fann på en loppis. Och de små mössen till, givetvis.
Jag har gjort en läcker rund vägghylla och vackra mobiler till fönstret som ska kasta solkatter och regnbågar i rummet. Och slöjdat träkrokar till Monterreys framtida ytterkläder.
- men här händer liksom ingenting, trots att projekten är tämligen små. Och roliga.

Vad är det för barriär jag har? Varför stannar allt på idéstadiet? Det känns som jag har alla fyra däcken slirande i lera. Vad krävs för att få den där knuffen? Känns ju lite sorgligt ifall mitt huvuds alla goda idéer får gå i graven med mig.
Till nästa vecka har jag lånat en redig sticksåg av Kattvakten, det förpliktigar ju en aning. Dessutom ÄLSKAR jag att leka med stora verktyg. Kanske kan den knuffen räcka? Vi får se. Kanske borde jag ha ett målsnöre? Att jag nästa fredag, här på bloggen, ska presentera ett hemmabyggt babygym och en gunga. Ja, så får det bli. Ett löfte.

Jag är trött, förkyld och har en ondsint huvudvärk. En väldigt, väldigt tajt förkylningshjälm.
Lyckades ändå ta mig runt motionsspåret för första gången sedan förlossningen. Barnet låg i sjalen och somnade på ett par minuter. Hon sov så djupt att jag var tvungen att nypa henne i kinderna några gånger för att se om hon levde. Ingen reaktion. Skräck. Tricket är tydligen att sticka en kall hand innanför tröjan på henne.. då talar hon om att hon lever, minsann! Stackars barn, som har en så sadistisk mamma.

I skrivande stund. Så här ser min tillvaro ut allt som oftast!










No comments:

Post a Comment