Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Tuesday, 9 December 2014

bryter tystnaden.

Det var så länge sedan jag skrev nu, att jag nästan blivit lite rädd för det. Fast jag saknar bloggen, på ett sätt är den ett sällskap. Den där vännen som tålmodigt lyssnar och tar till sig både nonsens, smärta, glädje och funderingar. Jag tror kanske att jag är redo att skriva ett inlägg lite senare. Var bara tvungen att bryta tystnaden först. Avdramatisera lite.

Upplevde att bloggen under graviditeten gått lite på tomgång och har känts lite som ett tvång. Framför allt att jag varit lite gaggig! Klampat runt i graviditetsåkommor, ensamheten och hormonsvall. Dag efter dag, som en skiva som hakat upp sig.
Nu har jag slirat loss ur leran och det känns som om jag är ute på andra sidan. Jag mår BRA. Känner mig trygg inför framtiden. Glad och förväntansfull.
Jag börjar också släppa på stressen lite, fattar att det inte är livsviktigt att allt är perfekt när lillan kommer - det kommer bli bra ändå.
Tre veckor kvar nu.. är ordentligt tung och har en unge som studsar på urinblåsan varje steg jag tar, så jag går omkring med en falsk kissnödighet hela dagarna.

Idag ska jag försöka sy ett draperi till min nya sittbänk - ett projekt som gäckat mig ett par veckor. Hyser en fullkomlig skräck inför att sätta saxen i det fina tyget och att sätta mig vid symaskinen. Men idag, banne mig, ska jag fatta mod!

No comments:

Post a Comment