Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 9 November 2014

tre dagars bloggar i en

Fasen. Missade tre dagars bloggutmaning. Har inget särskilt att skylla på annat än huvudet - som varit lite tråkigt å det senaste. Så här kommer tre dagars rubriker i ett inlägg! Fusk. Jag vet. Men kanske kan jag få ett frikort denna gång?? 

    Kolla! Så här ser jag ut idag.
    sliten, trött och skabbig. Var ute på sväng igår. Vi såg Ty Segall
    på Kägelbanan (mosebacke) och kvällen blev sen. Trevlig kväll.
    tråkig spelning. Så bortskämd med små spelställen och få vara
    nära banden. Det här sättet att uppleva livemusik på är värdelöst.
    Vill ha det intimt! Bisarrt också när band en följt sedan
    begynnelsen plötsligt blir megastjärnor! 


    Och en bild på ballongen jag numer bär under hakan. Nå, det känns
    så nästan. Som om den inte får plats när jag sitter ner! Gah! Kan
    inte andas. Vill inte bli större nu! 

      Ibland blir jag avundsjuk på… 

      Just nu vill jag säga alla som inte är gravida! Som kan sitta ordentligt, sova på nätterna. ta en öl, stå längst fram på en spelning och röja järnet, som förstår sin storlek, kan knyta sina skor, slipper klåda och ständiga toalettbesök! 

        5 saker jag borde ta tag i 

        1. yogan och träningen! Varför detta plötsliga motstånd?? Jag älskar det ju!!

        2. min ovilja att slutföra saker. Ingenting får någonsin göras till punkt. Sjukt irriterande ovana. 

        3. boandet!! blir aldrig klar här hemma! 7 veckor till nedkomst och jag har hopplöst mycket kvar att ta itu med. 

        4. fixa företagsbloggen. JAG VILL JU. Varför detta motstånd? Vet ni vad som ligger i vägen? Headern på sidan. Vill så gärna att den ska vara fin - så jag kan inte förmå mig att sätta mig ner och försöka. Så sabla rädd för besvikelsen. Vill ju ha världens finaste blogg!

        5. Tusen grejer som alla faller under punkt nr 3: bygga det där sabla sängskåpet, få upp hängstolen, måla klart skåpet, få upp katternas landgångar, fixa ordning nya tv-rummet, sätta ut annons på frysen (någon som behöver en liten frys?? Den är gratis och finns i hökarängen), tvätta alla babykläder jag köpt, fixa vitrinskåpet till mina star wars-leksaker, få upp stringhyllan till robotarna, få upp familjefotona på planerade familjeväggen osv osv osv i all oändlighet!! 

        No comments:

        Post a Comment