Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 16 November 2014

Kolla! Så här ser min autograf ut..

..lyder dagens rubrik i Onekligens bloggutmaning. Jag vägrar!

Är det något jag verkligen skäms för så är det min namnteckning. Löjligt, jag vet. Jag våndas varenda gång jag måste visa leg eller skriva under något. Och om någon tittar när jag ska skriva under något tappar jag totalt kontroll över handen som håller i pennan. Den lever sitt egna liv, hackar, glömmer bokstäver och rör sig som en polygraf - kopplad till Mytomanen Märta - över pappret. En 20 bokstäver lång spasm.

Okej 'rå. Så här ser den ut. Jag vill ju vägra skam (svårt! för jag skäms en hel massa). Dum jävla känsla och bara berättigad om en inte varit snäll eller på något sätt gjort någon illa. Så, Lotta. Jag förlåter dig din oförmåga till snygga underskrifter. Det är faktiskt inte hela världen, och absolut inget att skämmas för.

Passet låg närmast till hands. Långt ifrån min värsta! 

No comments:

Post a Comment