Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 10 November 2014

Kolla! Här har jag ritat …

Kom precis hem från gymmet. Kom sent och de fick jaga ut oss med en kvast när de stängde. Så sabla skönt - den där sista stunden när vi får ha hela gymmet för oss själva!

Har inte tränat på många veckor och visste inte hur det skulle gå. Stod på crosstrainern och grinade och skrattade om vartannat. Så. Jävla. Tacksam. För. Kroppen. Att den orkar, trots att jag är i åttonde månaden. Förstår att det inte är alla förunnat. Vet ju inte hur jag kommer må i morgon - men det kändes fint. Jag hade ork, det var skönt och jag kände mig nästan normal. Hemma i kroppen.
Däremot var det andra saker som inte funkade längre. Plankan t ex. Kändes som  hela magsäcken pressades upp i munnen. Otroligt obehagligt. Senaste besöket hos barnmorskan varnade hon mig för plötsliga kräkningar när jag ätit precis och barnet ligger högt. Kände av det idag - och jag är inte en person som mår lätt illa. Klarade inte benpressen heller, magen fick inte plats och jag fick samma illamående när den pressades uppåt. Trist.
Känns skönt att vara igång dock, hoppas jag kommer kunna fortsätta åtminstone några veckor till.

Så, dagens ämne i Onekligens bloggutmaning är: Kolla! Här har jag ritat..

 ..omslaget till den mästerliga boken Sagan om Magister-Katten! Boken kom ut på Sieg Hallins bokförlag - fråga mig inte hur det namnet uppkom.. *harklar mig lite besvärat * och kostade hela 4 kronor!


Detalj med pussande katter! Karl och Madelene för att vara
exakt. Gillar Kalles svans - påminner om Estebans när han får
extra skönt gos! Då ser han ut som en liten ekorre!
Tydligen hade jag ambitionen att skriva sju
böcker om magisterkatten - men jag slutförde
inte ens den första. Klassisk Lotta, mao.
Ränderna sitter i. 
"Magisterkatten är på väg till personalrummet, då möter han en ko. Katten går bakom kon och säger samtidigt som  han knuffar: Din envisa korumpa! Seså! Ut med dig!" 

Magisterkatten lyckas få ut kon - men så smiter åbäket in genom nödutgången! Kon vill gå i skolan! Men magisterkatten är hård:

"Det här är en kattskola och ingen skola för sådana där mesiga kor som dig!!"
När kon fick höra detta blev hon så arg att hon släppte en fjärt efter sig när hon gick. Och sedan sa hon: Tvi för katter, skulle jag vilja säga! Och det sa jag också! 
Det var Magisterkatten del 1 i korthet. Skriven och illustrerad av lotta någon gång i barndom.

Sedan fann jag den här också:
Kärlek. Lär dig att älska! (och där sitter jag kvar i gymkläder)
Citerar den här också:
Kärlek är något fint. Alla i hela världen kan älska om dom har något att älska. Jag har två hundar att älska och jag skyddar dem så gott jag kan. Jag brukar pussa våra hundar på öronen.
och:
Min syster är kär i en pojke som heter Per. Han kommer från Tyskland. Han har mörkt hår och en aning ljusare ögon en mig, Om hon har pratat i telefon med honom sejer hon alltid kram kram och kyss kyss och om han sejer samma sak sejer hon: jag ger tusen mer pussar, kyssar och kramar en du någonsin kan säja.

Så det så.

Nu ska jag få min välförtjänta vila! Kanske duscha först. Godnatt!

No comments:

Post a Comment