Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Tuesday, 4 November 2014

Kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.


Dagens rubrik i Onekligens bloggutmaning! Dessa skor gillar jag. Och här sitter de på mina fötter. Pyjamasbyxan syns inte i bild. Skorna är alldeles nyinförskaffade. Jag köpte dem på en sunkig thrift store i Detroit. Klev in där med ben och ögon i kors - så sabla kissnödig!! och frågade efter toa. Sorry, no public restrooms. Vad hände sen? Jag manipulerade och drog gravidkortet - funkar fint i Amerika.. Sportade magen lite extra och såg så förtvivlad ut jag bara kunde - då kom det - lite kvittrigt och med ett förtjust leende: are you expectin'?? Yup! Frikort och eskort till toan! Tack Monterrey!

Fötterna vilar på ett hörnskåp jag precis har fått hem. I flera år har jag längtat efter ett hörnskåp - och när jag väl fick ett hade jag ingen plats, så den här skamfilade skönheten har stått på jobbet i två år.


Men nu! Nu får det plats. Jag har planerat göra det lite "mexikanskt" - färgstarkt och galet. Har ju rätt mycket färgrester kvar hemma - så jag kan gå helt bananas med penslarna! Roligt. Men det är ju, som ni ser, rätt slitet. Har skrapat bort lös färg och skapat kratrar i ytan. Färglargret ligger tjockt. Jag har ingen lust att förarbeta!! Har ingen lust att spackla, slipa, grundmåla. Jag vill bara färglägga. Men så googlade jag "mexican cabinet" och inser att den mexikanska stilen att färglägga möbler definitivt inte innefattar förarbete! Ha! Jag kanske kör mexican style all the way! På med färgen ba'!
Några exempel på mexikansk möbeldekor:








I love it! Här kan vi snacka shabby chic! Ni får se när det blir färdigt.. Gillar särdeles de gula här ovan, men mitt blir dessvärre inte gult, utan turkost, guld och rött.

Sedan måste jag visa bilden på min TV, ger ytterligare en dimension till upplevelsen när alla karaktärer är gröna med lila läppar. Spännande.


No comments:

Post a Comment