Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Thursday, 6 November 2014

Jag fixar och donar med varierande resultat..

Nu har jag målat min hörnhylla - endast första strykningen dock - och jag är INTE nöjd. Den ser ut som en färgspya. Som om en katt tuggat i sig en billig gammal herrpyjamas i noppig fusksiden - och sedan kräkts upp den. Nå. Jag har färg kvar. Och några idéer på lut. Den kommer bli allt mer intressant.. Återkommer.

Så! Nu ska jag göra mig klar. Ska ut på sväng. Punkspelning! Först några bilder:

först en fin skugga jag fann på min vägg
idag!
Skåp efter första färgpåläggningen. Med
facit på hand borde jag kanske ha stannat
där..
Skåp efter sista färgpåläggningen. Hade inte
planerat svart - men när en katt tippat över
en svart färgburk på golvet stod jag inte ut
med att se så mycket färg gå till spillo!
Sedan måste jag visa.. har organiserat mina strump-
byxor! På ikea finns nu avskiljare i plast för bara
en tjuga - perfekt! Inget mer kaos och trassel! 

No comments:

Post a Comment