Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 3 November 2014

Ibland tänker jag att jag borde..

Kör liggande pekfingervals med vänster hand p g a katt och djävulska gallbesvär - så det här inlägget blir kort! Det är värt det dock, har ätit grymt god caesarsallad på restaurang med Thomas och katten är gullig. Klart värt alltså!!

väldigt grynig bild av mig och esteban i skrivande stund. Ni kan också se lite av
ett mycket tjusigt halsband jag hittade i butikens gömmor igår!
Så dagens rubrik i Onekligens bloggutmaning är då "ibland tänker jag att jag borde.." och rubriken fyller mig med olust. Känns som om hela mitt liv är en borde-tillvaro. Och kanske ännu mer en borde-inte-tillvaro. Det konstanta dåliga samvetet. Det tunga stressmolnet över huvudet, allt det där jag borde - men inte gör. Jag är så full av ovanor. Lite dålig. Slarvig. Sopsorterar för lite. Köper sällan ekologiskt. Skänker sällan pengar. Leker för lite med katterna. Äter fel. Dålig på att ta ansvar för sociala relationer. Kommer aldrig till skott och gör företagets bloggsida. För lat. Samlar på mig för mycket saker. Ger katterna för mycket mat. Undviker städning. Läser för lite. Diskar för sällan. Tränar för sällan. Lite kompromisslös. Slutför sällan saker, gör saker fram till upploppet - kliver sedan av banan. Listan kan göras mycket längre.

Borde är ett dumt ord. Jag borde stryka det ur mitt vokabulär. Det är vad jag borde. Blåsa undan stressmolnet och försöka leva en mer lustfylld tillvaro. För vet ni vad det bordet gör? Det lägger sig i vägen för så mycket kul. När bordet hänger över mig blir allt det roliga förbjudet. Då sitter jag hellre och gör ingenting. Typ uppdaterar internetsidor i fem timmar i stället för att läsa en bok eller se en film. Skulle få bra mycket mer gjort, och ett mycket roligare liv ifall bordet inte fanns! Och med "bordet" menar jag inte en avställningsyta på fyra ben - utan borde:t. Ville bara klargöra. Såg så knäppt ut i text. Hej.


No comments:

Post a Comment