Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 17 November 2014

Hepp! Dagens tv-tips! (Onekligens bloggutmaning)

Svårt ämne idag för mig som inte haft tv på 7-8 år. Har ingen aaaning om vad som rullar på de svenska tv-skärmarna just nu.  Däremot händer det då och då att jag plockar upp en TV-serie.. som just nu faktiskt. Jag har börjat kolla Call the Midwife. Bästa terapiserien för höggravid kvinna. Förlossningar, graviditetsåkommor och bebisar på löpande band. Precis vad jag behöver just nu. Tycker väldigt mycket om den, inte minst karaktärerna - och då i synnerhet Chummy som jag förälskat mig alldeles i. Underbara människa! Sitter och fånler varje gång hon dyker upp på skärmen.

Är så trött att jag knappt klarar att formulera mig. Sömnlös natt igår igen, som ni kunde se. Och ikväll har jag varit på spelning och kom precis hem. Jag hade egentligen tänkt att stanna hemma och se ovan nämnda serie - men sedan fick jag ett infall och gjorde mig i ordning på tio minuter och kastade mig i en taxi. Fantastisk kväll, bästa bandet och jag har dansat massor. Berättar i morgon, för nu stupar jag.

mycket trött lotta i skrivande stund!


No comments:

Post a Comment