Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 14 November 2014

fyra i rad.

Ok, jag är sämst. Min bloggutmaning går sådär - men jag ger inte upp. Här kommer fyra missade rubriker i ett inlägg och sedan ska jag göra ett uppriktigt försök att blogga varje dag. Jag är så sabla stressad bara att jag har svårt att finna ron att sitta ner och skriva.

Så.. fyra missade rubriker:
    Månadens färg är givetvis… 

    MÅLARFÄRGEN!! Min ständige följeslagare de senaste veckorna. Det "mexikanska" skåpet är äntligen färdigmålat. Inte blev det perfekt int' - men när jag har gått loss med bollband och mexikanska pappersgirlanger, ljusslingor och lucha libre figurer så ska det nog duga! Återkommer med bilder sedan. Nu återstår endast fyra måleriprojekt: Ett tv-skåp i guld, Monterreys nya reda för pysselprylar, ett - ännu inte byggt - sängskåp samt ett klaffbord som jag tänkte skulle få bli skötbord. Måste tänka platsekonomiskt när en bor som jag! 
      Hepp! Dagens filmtips!

      Hmm.. klurigt. Senaste åren har jag ju bara sett samma filmer om och om igen p g a härdsmälta i hjärnan och extrem känslighet för omvärlden. Men en film som jag tyckte särdeles mycket om och som jag tycker är makalöst vacker är A Single Man med Colin Firth. Även om Firth är en oerhört bra skådis så brukar jag har lite svårt för honom. Tycker ofta han är lite stelbent - men det som verkligen förstörde det för mig är den där galet pinsamma kyss-scenen i Bridget Jones som faller helt platt. Hans läppar förefaller vara gjorda av sten! (kolla själva..) Otroligt osexig scen. Men i A Single Man är han fan enastående. 
      Den handlar om en homosexuell man som mist sin älskade i en bilolycka. Vi får följa honom i minnesbilder och i hans sista dagar (eller är det bara en dag? Var så länge sedan jag såg den) inför ett planerat självmord. 
      Filmen är så oerhört vackert filmad och det är nog enda filmen jag sett där män porträtteras på det här viset. Med en blygt sökande kamera - över väntande läppar, blickar, en svettig torso - lite som ett vilt djur skulle sniffa på något nytt och spännande. Vackert och respektfullt. Och väldigt sensuellt, utan att kännas påträngande. Tyckte väldigt mycket om. 

        Kolla! Här är en av mina favoritplatser.

        Oj. Kan inte säga - än mindre visa bild. Spontant vill jag säga i armarna på någon jag tycker om. Älskar att känna varm hud under mina fingertoppar. Krypa tätt, tätt intill. Låta fingrarna leka i hår, över linjer och kanter, fibbla med mjuka örsnibbar. Leka och utforska. Det är det absolut bästa jag vet! Och det allra finaste är att jag mår så bra utav det. Taggar och stress försvinner och jag förvandlas till en mjuk och fluffig marshmallow! 
        Jag hoppas innerligt att Monterrey bli en gosig unge som låter mig gosa hur mycket som helst och långt upp i åldern! 

          Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli… 

          Sömnad! Helt klart. Jag har så mycket klänningar som bara ligger och jäser i mitt huvud. Sedan årtionden tillbaka. Skulle tycka det vore så himla roligt att kunna sy - men jag och symaskiner funkar sällan bra ihop. Jag är för hetsig och för tung på foten - symaskinen tuggar av bara helskotta och allt går fel. Jag tycks helt oförmögen att dra ner på tempot och göra rätt. Eventuellt har jag hittat en privatlärare, men det får vänta till Monterrey kommit till världen och vuxit till sig lite!

          Puh! Nu är jag ikapp igen. Nu sovdags.

          No comments:

          Post a Comment