Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Wednesday, 19 November 2014

18. Idag irriterar jag mig på.. (Onekligens bloggutmaning)

..och just idag irriterar mig ingenting faktiskt. Sitter här och försöker komma på saker som eldar upp mig (borde inte vara svårt) - men det går inte. Idag är jag mjuk, tacksam och glad. Om än väldigt trött.

Min mamma och pappa var här igår och hjälpte mig med renoveringen. Jag tror inte jag kan förklara hur mycket det betydde. För första gången på veckor känner jag någon slags hopp inför framtiden. Stressen har tagit paus. I bröstet råder frid och tillförsikt. Kan inte minnas när jag mådde så här senast.
Katterna har fått en spång i taket. Jag har fått upp en hörnhylla och plockat fram en 60-tals tv-lampa med porslinssvanar som jag köpte i USA senast. Den har också en liten kruka som ska föräras en hyacint idag. Långt bortom räckhåll från katter!
Det börjar bli fint här. Och jag har fått golvutrymme!! Det var många år sedan. Det börjar kännas som ett hem och jag tror vi kan trivas bra här, jag, Monterrey och alla katter.
Och apropå familj kommer min syster Maria på middag ikväll. Det ser jag mycket fram emot!! Och håller tummen att lillasyrran kommer med också.

Sitter med mitt kaffe och ska strax dra iväg. Ska träffa narkosläkare på SöS och sedan ska jag på ett homeparty om EC - blöjfri bebis. Ska bli så himla kul!! Gruppen var egentligen full, men jag fick komma med ändå och är så himla glad!

Så, något som irriterar mig..? Nä, just nu är allt bara toppen. Ja, förutom spirande gallbesvär och en kliande snippa dårå. Men just idag irriterar inte ens det.



No comments:

Post a Comment