Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 10 October 2014

stänkmålning - resultatet

Så.. nu är syskrinet nästan färdigt. Behövs lite fix, sedan ska det byggas om - men det blir ett senare projekt. Här ser ni processen och resultatet (utelämnar väggstänket):

Först göra stänkpenslar! Gjorde en av blåbärsris och en av
björkris. 
Första stänket! Grönt! Sedan gult.

Sedan lite rött. Lite silver.
Lite turkost..

Före och efter. Slängde in lite guld också.. ska bara måla över
rinningarna på kanterna och måla det röda en gång till. 
Det har varit roligt! Har inte bestämt mig för om jag är nöjd än, blir lite omdömeslös och blind under arbetets gång. Spontant så gillar jag det. Ser ut som rymden och en blomsteräng på samma gång! Lite elektrisk. Men jag avgör i morgon. Godnatt!

No comments:

Post a Comment