Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 31 October 2014

sexig fredag och snippklåda.

Jaha, här sitter jag ensam en fredagkväll och dricker kaffe. Känner fredagspulsen på facebook. Det förbereds, planeras och kokar av förväntan på sina håll. Och här sitter jag och googlar tygblöjor och potträning. Tvättbara amningsinlägg. Bröstpump, behöver en det? Sexigt värre.

Just idag längtar jag ut. Skulle kunna döda för en drink (nåja, en aningens överdrivet kanske) - inte fylla, bara ett snällt och varmt lugn innanför västen. Lite festyra. Tänker en kaffedrink. Och avslappningen som kommer med. Ett lite grumligt huvud. Ett huvud som bryr sig lite, lite mindre och har känslan att allt ordnar sig, för fan!
Kaffet utan likör har inte den effekten. Det bara rör till och oroar - men glad blir jag ju förstås. För jag älskar ju mitt kaffe. Monterreyan, stackar'n, snor sig i magen. Måste köpa koffeinfritt igen.

Har haft väldigt liten skrivlust å det senaste. Kanske beror det på att jag inte sover på nätterna. Blir väl i genomsnitt två timmar per natt. Jag vänder och vrider på mig. Kokar av värme. Allt kliar (heja snippklådan!). Huvudet funderar frenetiskt.
I natt läste jag ut en hel bok. Kompisen hade lovat att jag GARANTERAT! skulle somna av ett sådant försök - men icke. Var om möjligt ännu mer klarvaken efter.
Och apropå snippklåda så är detta min första under denna graviditet, så jag känner mig ändå välsignad. Mitt underliv är en känslig organism och mina graviditeter har tidigare inte varit snälla mot den stackars snippan. Torra slemhinnor, känslig mot tvättmedel och trosor osv. Köpte på mig ett snipp-apotek värt tusenlappar förra gången, det kommer till användning nu. I mitt fall har det aldrig rört sig om svampinfektion, bara en känslighet - vilket gör det svårare att behandla antar jag. Det enda jag kan göra är att lindra symptom.

Minns en graviditet innan denna då jag gjorde en Ålandskryssning med Thomas, mamma och lillasyrran. Snippan kliade så in-i-helvete. Så IN-I-HELVETE!! Finns inte bokstäver stora nog. Jag ville dö. Jag var tvungen att hyra en hytt för att få dra av mig byxorna och lägga mig bredbent på en säng. Så där låg jag, halvnäck och hyperventilerade och grät om vartannat och skrek efter whiskey - familjen did not approve.. (ja, inte jag heller egentligen) så jag fick finna mig i mitt nyktra elände, i den där nästan psykotiska gravid-dimman jag levde i då. Vedervärdigt.  Ville bara bitchslappa snippjävlen, med hård och elak handflata tills hon blev helt bedövad. Fy fan. Den dagen var livet inte kul.
Den här graviditeten har i jämförelse varit sabla snäll - så jag tar klådan med jämnmod. Och låter snippan vara ifred. Ingen aga denna gång. Känner tacksamhet. För hur smidigt det gått, och hur bra jag faktiskt mår ändå. Det var allt. Som sagt, sexig fredag.



No comments:

Post a Comment