Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 10 October 2014

rockin' horse

Stänker möbler och lyssnar på:





Det där möbelstänkandet tar en sabla tid. Mellan varje färg måste stänken torka. Jag har hunnit applicera tre färger än så länge.. tänkte lägga till två. Katterna är plötsligt löjligt aktiva och knatar runt i målarhörnan mest hela tiden. Jag blir jättestressad, vill inte ha färgtassar på nya golvet. Inte heller vill jag ha stänk på den vita väggen - men det har jag förstås fått. Både gröna och gula. Heja mig. Jag är en vandrande katastrof. Med fyra vandrande kattastrofer. Idag har de varit skitjobbiga. Och till salu. Inte minst Hector. Den jäveln orkar jag bara inte med. Han är som ett troll på speed. Han har ätit upp mina rosor, vält ner saker, bråkat med alla, lekt dokumentförstörare med målarpappen, kloat nya fåtöljen, springer i färgerna, skriker konstant och är inte still en sekund. Det är väldigt sällan jag tappar tålamodet med katterna - men idag var han fan gratis.

Vi tar en låt till, älskar den här skivan. Så snäll för själen och välbehövlig just nu. Nu ska jag stänka vidare. Silver och turkost.


No comments:

Post a Comment