Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 6 October 2014

road trip.

Nu har bästisen Thomas och jag köpt en resa till Amerika. Vi åker på söndag och blir borta i två veckor. Som jag längtar. Kanske mer bort denna gång. Vill inte gå här hemma en sekund till. Dessutom känns det fint att hijacka Thomas i två veckor -  han kommer inte undan.. Måste umgås med mig! So long, ensamhet!

Vi åker till New York. Har hyrt bil och första planerade stoppet blir i Detroit för att se King Tuff.



Sedan - om andan faller på, åker vi via Chicago (för en middag på vår favvo-mexikanare) till Milwaukee, där vi kan se Timmy's Organism och dagen efter King Tuff igen. På ett lagom stort ställe. Jag tycker om Milwaukee.



Kanske, kanske ser vi Apache Dropout i Chicago på vägen tillbaka. Längtar efter Chicago, men vet inte om jag mäktar med att träffa alla människor jag känner. Blir helt utmattad bara av tanken på tusen nyfikna frågor. Och faktiskt nervös av att vara alldeles nykter i sammanhanget. Fast det vore ju grymt att få se dessa!:





När vi kommer tillbaka till New York spelar Reigning Sound i Brooklyn.


Sedan planerar vi se alla småstäder däremellan! Har jag sagt att jag älskar amerikanska småstäder? Lunken. Charmen. Ta en kaffe eller två på lokala dinern. Tjuvlyssna på det naturliga hänget och samtalet innevånarna emellan. Lite som att landa i Gilmore Girls.

Igår kom jag äntligen till skott och målade mitt köksbord. Blev riktigt fint, faktiskt. Sedan har jag plockat ut möblerna ur salongen och gjort den till en kaninbur till Koko som är tillbaka. Förhoppningsvis bara på en blixtvisit. Någon som vill ha en kanin?

Nu måste jag göra mig klar. Ska till mödravården idag.

No comments:

Post a Comment