Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Thursday, 2 October 2014

matcha

När jag var liten var det extremt viktigt för mig att matcha färger. Alla färger i outfiten var tvungna att speglas någonstans, i strumpor eller andra detaljer. Sedan om det var snyggt eller inte var rätt oviktigt. På senare år har jag släppt lite på det där och nu tycker jag snarare om att blanda färger lite hej vilt - men någon färg måste alltid återkomma, i strumpbyxor, kavaj, sjal eller vad-som. Men ibland så lyckas jag färgmatcha särdeles bra, som idag. Och när jag lyckas matcha hela vägen ner till skorna känner jag mig löjligt belåten! Här var dagens:


notera även handväskan! Skorna var svåra att få med i bild,
magen gör det svårt att gymnastisera.
 Här har det varit lite dramatik senaste veckan. I tisdags morse fick jag åka in till SöS förlossningsavdelning med våldsamma magsmärtor och sammandragningar. Jag blev skitskraj och var övertygad om att Monterrey var på väg ut. Ultraljud och gynundersökning visade en sluten livmodertapp och en livlig, fullt levande bebis. Inga konstigheter alltså. De mätte sammandragningarna, de kom väldigt sällan. De spekulerade: Förstoppning? Gaser? Stress? Sedan gav de mig en spruta bricanyl som brukar häva sammandragningar/värkarbete. Dagen efter mådde jag som vanligt och jag känner mig rätt trygg i graviditeten nu.
Dock missade jag min tid på vårdcentralen jag väntat på i två veckor, en tid för att kunna få en psykologkontakt mina sista graviditetsmånader. Ringde idag - och hör och häpna! Jag fick en tid på en gång. Läkaren kändes hygglig och hon bokade in en psykologtid den 29 oktober. Lång väntan - men det visade sig att det var en psykolog jag gått hos förut, fast vid Odenplan - så jag är glad ändå. Tyckte mycket om henne. Hon var varm och trygg och närvarande. En kemi som passar mig perfekt.

Ikväll ska jag på spelning och se Jack Oblivian och förhoppningsvis träffa en vän jag inte träffat på länge, länge. Först ska jag bara sitta med de här gullbullarna en stund och läsa ikapp alla bloggar jag missat:


ÄLSKAR den där jäveln i knäet. Han där bakom också för den
delen.. 



No comments:

Post a Comment