Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Thursday, 2 October 2014

fest!

Nu har jag varit på galej. Förkyld och dan. Kompisen som flytt till Amerika är här på besök och det var så himla toppen att få se henne igen. Har saknat henne mycket.
Det har varit trevligt, fastän jag börjar skruva på mig när klockan börjar närma sig midnatt - då ungefär slår fyllan över och blir snudd på outhärdlig för en som är nykter och lite nervöst lagd (läs hormoner). Folk blir ju helt sabla obegripliga!

Här är kvällens outfit. Känns så fånigt att posta, men jag gör det mest för min skull. Vill dokumentera. Jack O var rar och mindes att han bott hos mig för en massa år sedan. Han mindes katterna och katten Carlos brutna ben och alla katthyllor på väggarna - trots att det var evigheter sedan. Det gör mig lite rörd faktiskt. Vägen till Lottas hjärta går genom katterna. Jag gillar honom, han ställer nyfikna och ärliga frågor. Tycker om sånt. Fast sedan går det till en gräns då jag blir blyg och smiter iväg. Har alltså inget amoröst intresse av den mannen.

Bootsen köpte jag på loppis för några dagar sedan. 28 kronor.
Sicket fynd! Och sitter som smäck.
Amerikanarna gav komplimanger, så jag tänker att de är
certified cool..
Tvekade ett tag innan jag gav efter för bältet.
Det är liiite tomtevarning..

Jag coolar mig. Det är lätt med ett sånt här präktigt bälte.

Klockan är tre och jag ska steka lite köttbullar och kolla på ett par avsnitt av Gilmore Girls. Bästa peppen för en singelgravid. Önskar bara att jag var 16 och inte 41 när jag får barn. Vill ha det de har! Hoppas Monterrey hittar en god vän i mig - liksom jag har gjort i min mamma. 


No comments:

Post a Comment