Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 31 October 2014

bloggutmaning. igen.

Idag ramlade jag på en liten "blogginspiration" på Freja Funderar, en blogg jag följer. Det är en lista på rubriker, en för varje dag i november och Freja har i sin tur funnit den på bloggen Onekligen. Jag hakar på - för jag vill ju komma igång igen! Och finna inspirationen.
Tycker det är spännande också, att se vart det bär hän med ett finger som visar väderstreck. Vad väntar för skatt där, liksom?
Jag har ju kört lite i samma hjulspår ett tag nu; gravid, gravid, gravid, ensam, bu, gravid, kolla min mage! gullig katt!, gravid osv Det är kanske på tiden jag kliver ur gravidgrottan en stund. Livet är mer än hormoner, snippklåda, framtidsängslan, bebisfeber och någon enstaka katt! Har skämts över skicket bloggen varit i senaste tiden.

Här är listan i alla fall:
  1. Kolla! Så här ser det ut utomhus idag.
  2. 5 saker jag tänkt på idag
  3. Ibland tänker jag att jag borde…
  4. Kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.
  5. Hepp! Dagens boktips!
  6. Månadens djur är givetvis…
  7. Kolla! Så här ser jag ut idag.
  8. Ibland blir jag avundsjuk på…
  9. 5 saker jag borde ta tag i
  10. Kolla! Här har jag ritat …
  11. Månadens färg är givetvis…
  12. Hepp! Dagens filmtips!
  13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.
  14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli…
  15. 5 saker jag blir glad av i vardagen
  16. Kolla! Så här ser min autograf ut.
  17. Hepp! Dagens tv-tips!
  18. Ibland retar det mig att…
  19. Kolla! Det här åt jag idag.
  20. Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli…
  21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen
  22. Kolla! Här bor jag.
  23. Hepp! Dagens måltidstips!
  24. Månadens klädesplagg är givetvis…
  25. 5 grejer jag alltid har i kylskåpet
  26. Kolla! Här jobbar jag.
  27. Ibland skulle jag vilja…
  28. Hepp! Det här tycker jag alla bör läsa.
  29. Det var onekligen väldigt roligt när…
  30. Kom ihåg

No comments:

Post a Comment