Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 10 October 2014

besvikelsen.

Besvikelsen när det ringer på dörren och en hoppas att det är Någon Särskild - och istället finner en ihärdig dörrförsäljare. Kall, med ett hysteriskt leende och en osynlig fot i dörrspringan. Krocken som blir.
När en glidit förbi spegeln - ser ok ut..- när hjärtat hunnit slå några hoppfulla extraslag och ett leende fyller hela bröstet - trots att en försöker bekämpa det. Nu så. Som jag har väntat! Och sedan: besvikelsen. Känna hur hjärtat sjunker djupt ner i mörkret igen. Inte den här gången heller.

Kan en känna sig mer tragisk en fredagskväll? Än att stå i farstun framför ett clownansikte - målarklädd, nyvaken och ledsen och behöva försvara sitt val av internetleverantör (som dessutom suger).

Känner mig olustig och.. kränkt. Som om en främling kallsinnigt kliver in i mitt allra mest personliga när jag står där - hudlös och oförberedd. Och just det där ögonblicket så sabla sårbar. Hatar försäljare.


No comments:

Post a Comment