Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 7 September 2014

välgörande citroner och fler bilder från igår

Sitter och dricker mitt citronvatten. En ny vana jag försöker lägga mig till med - det är väldigt mycket lättare i Grekland, eftersom citronerna är så goda. En pressad citron i kopp, fyll till hälften med kallt vatten och upp till kanten med hett vatten. Drick 15 min innan frukost. Det underlättar matsmältningen,  ger massor med vitaminer och mineraler (i mitt fall c-vitamin som jag brukar ha så svårt att få i mig annars).
Det är vattendrivande och renande - toppen som gravid, för jag samlar så mycket vätska just nu att jag vissa dagar ser ut som en fotboll. Fötterna tappar helt konturer och benen blir till raka stockar.
Det är anti-inflammatoriskt, underlättar järnupptaget, stärker immunförsvaret. Det balanserar kroppens ph-värde (endast sura kroppar blir sjuka). Det sägs också att en får fin hy, blir gladare, slipper förstoppningar, sover bättre och blir mindre stressad. Superfrukt va? Har hållit på en vecka och har väl inte riktigt känt av fördelarna än - fast å andra sidan hade jag kanske mått aber om jag låtit bli! Who knows?

Här kommer lite fler bilder från igår.










No comments:

Post a Comment