Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 21 September 2014

uppe med tuppen.

Idag är jag uppe med tuppen. Låg och vände och vred på mig i sängen i säkert ett par timmar. Lyssnade till regnet. Gosade en katt. Huvudet fullt av idéer. Ville komma igång. Halv sex kapitulerade jag och gick upp. Åh, vad jag älskar dessa mörka, tysta mornar. Får nästan lite julstämning och känner mig lätt euforisk. Men jag är trött.

Nu sitter jag och dricker mitt varma citronvatten. Har redan gjort en sista färgstrykning på en hylla och putsat upp teakbordet. Jag hoppas att go-et håller i sig, trots att jag känner mig lite som en zombie. Kaffet kanske är botemedlet.

Idéer som kokat i huvudet denna morgon: bygga pepparkakshus till katterna. Bygga ett berg till katterna med en grotta i (gillar tanken på ett JÄTTEhuvud som tittar ut genom en bergvägg, sötaste draken ever!).
Jag har planerat sängskåpet och försökt tygla mina alltför vilda och högflygande planer, sedan hade jag en sabla snilleblixt som flytt mig ur näven!! Frustrerande. Det var något med en konsol. Jo, nu minns jag.. att en sådan här konsol blir perfekt som ampelhållare till en blomma. Det är svårt att hysa blommor med växtätande katter och jag vill helst inte behöva kroka i taket. Nu ska jag bara försöka hitta en fin ampelväxt med lite häng - för jag har inte plats för stora diametrar. Kanske blir det någon form av murgröna. Älskar mina nya växter och de har gjort att hemmet känns betydligt varmare.

Nu ska jag sätta fart!



No comments:

Post a Comment