Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 21 September 2014

småprat.

Suck. Har precis avnjutit en caesarsallad vid mitt nya matbord, och när jag skulle skjuta ifrån mig tallriken såg jag inte att bordet var utdraget en bit ifrån väggen. Fan. Tallriken gjorde en 90-sväng över kanten med skålsidan längs med den ny- och mattmålade vita väggen. Bordet är dessutom ett klaffbord, så tallriken följde den nedvikna klaffen nästan ända ner till tröskeln, bara för att säkerställa katastrofen ordentligt. Heja mej. När nånsin händer något sådant? Jag blir så TRÖTT. Och jag som oroade mig för den vita väggen och Monterrey.. trodde ju inte att det var jag som skulle stå för matkladdet i familjen.

Renoveringen fortsätter i sakteliga mak här hemma - och åtminstone en hörna av vardagsrummet ger skenet av ett hem. Jag har rullat ut en matta och hängt ett draperi. En tillfällig stereo är på plats så jag har fått musik igen (heja!) och jag har fått upp väggarnas första tavlor. Och byggt om en amerikansk industrilampa som ska få hänga över DJ-hörnan. Det känns faktiskt som det blir fint.

Besökte en vän ikväll. Hade sånt motstånd, för jag kände att jag inte hann med. Kändes kravfyllt och ofrivilligt - men när jag kom dit visade det sig att det var precis det jag behövde. Det var så himla skönt att komma ifrån röran hemma en stund och sitta i lugnet hos någon annan. Ett litet andningshål.

Nu ska jag göra lite småfix (rama in en tavla, sätta konsoler på en hylla, sätta upp ett par draperiskenor till..) - sedan ska jag sova.

Mamma har efterlyst hemmafix-bilder - men jag orkar verkligen inte ikväll. I stället kan ni få se denna:


Ber om ursäkt för röran i bakgrunden. Byggarbetsplats som sagt.. Hur som helst.. dagens outfit. Den här klänningen har jag haft i många år och jag har ÄLSKAT den. Dock har den aldrig kommit till användning. Jag fattade aldrig passformen, Den var bara konstig. Men för ett par år sedan såg jag filmen "Something Wild" och när Melanie Griffith går på sin high school reunion så finns där en kvinna som bär just den här klänningen! Och är höggravid. Poletten trillade ner - och nu äntligen får jag använda den! Jag kan också datera klänningen till året 1986, det tycker jag är kul.

No comments:

Post a Comment