Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 7 September 2014

mer nonsens.

Börjar få panik över att resan redan lider mot sitt slut. Förstår om det verkar lite schizofrent efter gårdagens inlägg om hemlängtan - men tiden rasar iväg och jag hinner inte med. Känner mig inte färdig. Vi har haft regn varje dag sedan vi kom hit, oftast bara några skurar - men idag har det varit ihållande mulet och vädret har inte inbjudit till bad alls.

For upp till en bergby. Vandrade i omgivningarna. Gick igenom en vacker kyrkogård. Varje grav hade ett liten altare, med minnen och foton av den som gått bort. Jag tycker det är fint. Som ett litet rum där de får leva kvar lite grann. Förstår inte de svenska strama kalla gravarna. Så sobra som möjligt - som inte på något vis avslöjar vem det är som ligger därinunder. Jag vill inte ligga under ett stycke välslipad granit - jag vill ha en grekisk grav! Ett altare; kitschigt, färgglatt, personligt och levande. Fast det är klart - min grav är ju inte för mig - utan för de som dröjer kvar. Vill de hellre sitta vid ett stycke gråsten så får de väl det.

Åt makalöst god mat. Blev kär - berättar mer om det senare, är för trött nu. Fotade sådana där bilder som förmodligen är urtrista att kika på - men som är roliga att ta och pyssla med. Köpte tvålar. Det är tydligen min nya grej: handgjorda tvålar. De doftar ljuvligt. Oj, vad jag ska tvätta mig när jag kommer hem!
Köpte också skogshonung, mörk och tung i smaken och fullkomligt underbar.

Nu måste jag sova. Vi ska på marknad tidigt i morgon. Har också hittat världens godaste te som jag avnjuter i skrivande stund: saffran, apelsin och honung. Måste köpa med mig hem. Kom och fika!
Förlåt ett urtrist inlägg.




No comments:

Post a Comment