Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 8 September 2014

livet från den ljusa sidan.

Grekland visade sig från sin allra flörtigaste sida igår och vi hade solsken hela dagen. Annars har det regnat varje dag sedan vi kom hit. Katastrof. På Zakynthos var det minsann fint hela veckan! Och här blir det stor sol så snart vi far hem. Idag och i morgon ska det bli lite molnigt igen, fast det är lika bra - för jag har bränt mig ordentligt på armar, rygg och bröst. Så orutinerat!
Men gårdagen var underbar. Grekland är så rasande vackert - och Thomas och jag kom överens om att det här är den vackraste platsen vi varit på. Kanske den vackraste platsen på jorden.
Gjorde marknad igår, köpte några kuddfodral och lite rökelse. Sedan badade vi. Kuskade mellan stränder, endast iförd bikini. På kvällen for vi till huvudstaden och drack kaffe och åt nyrostade nötter och på vägen hem gjorde vi lite late night shopping i en liten bergsby. Jag köpte jättefina handtäljda pennor som jag måste visa upp sedan: en räv, en varg, en björn och en katt. Jag älskar dem. När bläcket tar slut får de tillfalla Monterrey. Köpte också en sjal och en helt underbar väggbonad - som Thomas inte begrep sig på alls. Och kanske inte jag heller om jag tänker efter. Vet inte vad som har hänt med mig. Jag verkar helt ha frångått vad jag trott varit god smak. Nu är tydligen tjockgarnsbroderat och ull och handgjort min grej. 



t om en dålig hand blir fin med sådana här kort! Vilket fynd!
de där taxarna asså.. Den här kortleken är bra för mitt usla spel-
sinne. Det går inte bli förbannad mer än en millisekund, sedan
byts det mot ett "awwww!" Asbra. Semesterräddaren!
köper kuddfodral på marknad.





No comments:

Post a Comment