Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 22 September 2014

Jag ska få en hängstol!!

Kolla vilken som ska bli min med ett ekonomiskt bidrag från min rara mamma:


Jag älskar den och längtar! I den här ska jag och Monterrey spendera många timmar. Perfekt för amning tänker jag. Hänger i fjäder för lite extra gung. Snurrar fint runt sin egen axel och kan enkelt plockas ned när den inte används. Jag blir helt lyrisk när jag tänker på den. Stor nog att ligga i också.

Idag har jag varit på myrorna i ett försök att hitta draperityger - hopplöst. Kom hem med några gravidvänliga plagg, en stor tekanna och en kudde till katterna. Och en komplimang från kassörskan, jag var tydligen fin! Tog en magbild i morse till mamma, hon tjatar så om hur liten jag är - och som ni kan se är det inte alls sant. Jag har en jättebula! Hur som helst - här syns också en liten glimt av dagens outfit. Till det svarta byxor med vita prickar. Intresseklubben antecknar. 


Sedan for vi till Ikea för att shoppa till Thomas. Han har så rysligt svårt för förändring och att fatta beslut att han kan stå med svettig ångest på mattavdelningen i en timme. För honom är ett mattköp ett lika livsavgörande och stort beslut som att skaffa hundvalp. Och vi snackar ingen persisk handknuten matta här, utan en budgetmatta, så det handlar inte om pengar. Till slut bestämde han sig i alla fall för att han kanske var redo för en matta ändå. Han är rolig. 
Sängdags! G'natt!


No comments:

Post a Comment