Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Saturday, 6 September 2014

Internettrubbel!

Vi har internettrubbel så bloggen ligger tillfälligtvis på is. Så tråkigt, för jag vill väldigt gärna skriva. Har så smått börjat dricka kaffe igen - och njuter faktiskt. Plötsligt är det gott igen och känns hemma och tryggt. Håller mig till cappuccino. Är inte säker på att monterrey gillar, för hon snor sig som en anakonda i magen. Hon känns stark. I både kropp och vilja. I natt höll hon på så mycket att en lätt kunde känna det även på utsidan av magen. Allt är väldigt flummigt just nu.

Har lite blygt och försiktigt börjat interagera med den lilla varelsen därinne. Igår fick hon låna mina hörlurar. De satt perfekt på magen. Hon svarar. Med fladder och kullerbyttor.

Nu sitter vi på en taverna högt över havet för att jag ville ha en cappuccino. De hade ingen. Känner för att slå sönder något. Inget internet och inget kaffe - det är för mycket på en dag när en är gravid!! Jag prövar något som heter grekiskt kaffe och förbereder mig på en besvikelse. Och där kom den. BESVIKELSEN. Kom tillsammans med kaffet. Det smakar jord. Som om jag tuggat en näve jord. Känns t om smuligt i munnen. Det här är en katastrof jag inte kan skratta åt. Äsch. Det är inte så illa som det låter! Har förväntan inför här dagen. Jag är glad och har haft det underbart, är bara lite tjurig på ytan. Gravid kanske det också kan kallas.

 God ost med vidrigt kaffe!

No comments:

Post a Comment