Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 5 September 2014

djurlivet på thassos



Det här är tydligen allt som finns att säga om det vilda djurlivet på Thassos. Det finns ormar. Och djur som liknar ormar - men som tydligen inte är ormar, egentligen. Gillar Jumping or Darting Snake, låter tjusig: blå-grön med ljus mage och orange huvud. Blir upp till 2,5 meter lång! Jag har inte vågat bildgooglat - för gör jag det och tycker den ser otäck ut kommer jag börja noja. Bara att den hoppar tycker jag låter olycksbådande nog.

Nu ska vi bege oss. Bada, utflykta, köpa turistutstyrslar på souvenirshoppen och  äta ännu mer ost! Jag älskar Grekland! Och kroppen känns överraskande helt ok efter gårdagens fadäser. Heja kroppen!

No comments:

Post a Comment