Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 10 August 2014

En klänning till Monterrey?

Tror ni Monterrey skulle gilla denna? Jag blev lite kär..
Den ligger på engelska ebay och auktionen går ut om en
timme och hela kroppens impulser går tvärsemot vad jag hade
bestämt mig för:
Att inte vara fåfäng åt min unge. Att min unge bara
skulle få vara färgglad och någorlunda könsneutralt och lekvänligt
klädd.

Varför är jag så klänningstokig? Slå mig i skallen om jag gör mitt
stackars barn till en påklädningsdocka. En pappersdocka med
diger garderob. Det kommer bli en utmaning för mig, att låta bli.


No comments:

Post a Comment