Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 7 July 2014

min blyga mage.

När jag klädde mig i morse tyckte jag att jag såg en påtagligt gravid mage i spegeln! Mysigt, tyckte jag och var tvungen att fåfänga mig framför webkameran - men på bild blev magen så blyg, så blyg. Snopet. Men den är där! Lovar! Min syster Emma såg den minsann när hon följde med mig till veterinären i morse. Utan att jag behövde säga något!

Esteban har tappat en klo och har fått en ny infektion i foten. Ytterligare ett par veckor med schamponering och tratt. Suck. Emma är i alla fall jordens raraste. Hon kom hit nio i morse med kattbur och satte oss i taxi - eftersom Thomas är i Paris. Och hon vägrade låta mig bära väskan. Gravida ska inte bära tungt tydligen! Perfekt en het dag som denna! Tycker om att bli bortskämd.

Nu ska jag äta frukost, sedan gå på samtal, köpa den här boken av en kvinna här i Hökarängen (vilket flax! Boken är egentligen slutsåld!) och sedan åka till Huddinge för att promenera runt en sjö med en vän. Det känns.. varmt.

blyg mage.
ok.. jag erkänner.. på den här bilden kanske jag
putar en liten, liten aning..



No comments:

Post a Comment