Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Thursday, 12 June 2014

pablo parabol

Nu är vi hemma igen, jag och sjuklingen. Behandling? Samma som Esteban. Schamponering av fot som ska vara i 15 minuter. Pablo är långt ifrån foglig. Han är som en amöba, går inte hålla i. Det blir intressant.
Veterinären tyckte också att han såg lite dassig ut och var för tunn, så hon tog blodprover som jag får svar på i morgon. Måtte det inte vara något fel på katten. Jag ser ju att han är tunnare, att han inte har samma matlust och att pälsen är lite tufsig och inte så blank som den brukar vara. Jag har lagt skulden på sommaren - med allt vad det innebär.

Han är väldigt ömklig just nu. Fick en STOOOR tratt som släpar i backen när han går. Stackars lilla hjärtat. Jag hatar när de mår dåligt.




No comments:

Post a Comment