Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Thursday, 5 June 2014

nu är det klippt.

Var hos frissan idag. Hon hörde av sig för några veckor sedan och undrade om jag ville hårmodella en färgning för endast färgkostnad. Såklart ville jag det! Jag som försökt bära mina grå med stolthet måste nu erkänna att det är otroligt skönt att de är väck. Känner mig lite mindre.. dammig. Är kanske inte redo att göra mitt hår politiskt än.
Håret är färgat i två nyanser och den mörkare ligger bara som en skugga i klippningen. Otroligt snyggt tycker jag dårå. Blev lite nervös när hon talade om röda och lila nyanser - men det ser rätt naturligt ut. Tror jag är biten nu -för det här var roligt.
Dessvärre syns inte färgningen så bra på bilderna och frisyren blåste och regnade sönder på vägen hem - men jag var ruggig snygg några minuter i alla fall (om är trött som ett as - vilket säkert syns på bilderna)! Blir nog ett ordentligt inlägg senare, på väg till sjukgymnastik nu.








No comments:

Post a Comment