Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 1 June 2014

koko's practical joke

Gör ett blixtinlägg. Har haft problem med internet senaste dagarna och jag har inte pallat blogga - fastän jag har velat. Modemet måste startas om var tionde minut (och jag tror varje internetanvändare utan smart telefon kan förstå hur frustrerande det är) - och när jag väl fått kontakt med the interwebs så tar det ungefär två minuter att komma in på en sida. Det gör mig GALEN! Men ikväll kom jag hem och har något som faktiskt liknar - en visserligen slö - uppkoppling! Heja!
Men är blogghumöret på topp då? Icke. För jag kom också hem till en förrymd kanin som kissat och pluttat ner hela lägenheten. Bl a hade han kissat på mina DVD-boxar - där kisset smugit sig in under plasten och blött ner omslagen. Jag blev SUR. Och svor i säkert två minuter över att jag inte låtit honom bli hundmat istället för att bjuda hem honom  hit. Nåja, nu är vi vänner igen. Förresten har Koko visat sig väldigt slipad på practical jokes.. han har tuggat loss botten på en pappkasse full med grejer - den står upp än, till synes helt intakt vid första anblick - men om man tittar noga ser man att han har tuggat hela varvet runt. Lovar att han förväntade sig ett gott skratt i morgon - när jag skulle lyfta kassen i handtagen och tappat hela botten. Tji fick han.

Jag är fortfarande ur humör och väljer att gå och lägga mig och läsa min bok istället för att blogga.
Pausbilder så länge från dagens tretimmars-promenad i skärgården.


maskros-fyrverkeri
äppelblom - sedemera i kaninens mage


No comments:

Post a Comment