Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Tuesday, 3 June 2014

bra energi.

Igår var jag på mitt första besök hos sjukgymnasten. På samma ställe har jag fått kiropraktik två gånger för några veckor sedan. När jag kom för senaste kiropraktiken säger tjejen i receptionen: "Är du alltid så här glad? Jag blir så glad när jag ser dig!" - jag hade inte en särdeles bra dag och blev lite förvånad. Inte minst för att hon mindes mig fastän jag bara varit där en gång tidigare.

Så igår var jag där igen. Satt i väntrummet och filosoferade. Plötsligt öppnas luckan till receptionen och tjejen i receptionen bara ser på mig och ler. Stort. I många sekunder. Sedan säger hon:

- Du har så'n himla bra energi. Är det aldrig någon som har sagt det till dig?

- Öhh, nä, det tror jag inte, stammade jag fram lite nervöst.

- Är det inte det? Har inte människor sagt till dig att du har bra energi? envisades hon

- Öhh, kanske nå'n gång, kanske..

- Du bara sitter där (så härmade hon hur jag satt) och det bara lyser om dig. Jag blir glad av att se dig.

Det här återges kanske inte ordagrant. Men andemeningen var densamma. Jag blev glad och generad. Tycker det var fint. Och skulle vilja säga detsamma om henne! Idag ska jag dit igen. Blir garanterat blyg.

No comments:

Post a Comment