Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 19 May 2014

yogi.

Idag ska jag utforska yogiteet. Håll tummen att det kan bli den nya guldkanten som får ersätta kaffet.  Har fuskgjort yogi tidigare, bryggt som vanligt te - men idag tog jag mig tiden att sjuda i tjugo minuter. Har den sista skvätten mjölk kvar, tänkte att den kunde få åka med. Det doftar verkligen LJUVLIGT. Kryddigt och varmt. Vänligt och skarpt på samma gång. Precis som kaffet. Och är helt koffeinfritt. Sedan blir det både koffein- och mjölkfritt här framöver.

Vädret är underbart. Svalt och regntungt. Nä, tungt är fel ord. Regnfriskt ska det vara. Thomas och jag ska iväg på en snabb loppisrunda. Jag ska försöka hitta kärl till alla mina nyinförskaffade växter. Sedan måste jag köpa jord och lecakulor. Allt ska sättas om.

Känner mig dubbel idag. Ledsen och upprymd på samma gång. Men det får vara så. Nu ringer klockan! Yogi!

No comments:

Post a Comment