Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Saturday, 24 May 2014

tidsresor.


Går igenom skivsamlingen och gör tidsresor. När den här låten dök upp så hamnade jag plötsligt i en bil på en parkeringsplats utanför ett bostadshus i Milwaukee. Jag hade farit dit ensam för att se Mistreaters och sprang in i bekanta Chicago-ansikten på spelningen. Såklart hamnade jag på efterfest. Och på ovan nämnda parkering. Den här låten skrålade ur högtalarna. Stämningen var yster och högljudd.
Resten av kvällen spenderade jag på farstutrappan med min vän Joe. Vi pratade om kärlek, sex och relationer hela natten. Jag minns att polisen kom och att det var väldigt olustigt, men inget hände. En natt i Milwaukee.


..och den här, den för mig alltid till en solig dag i Chicago. Jag har studs under dojan. Humöret är på topp. Carbonas högt, högt, högt i lurarna. Jag går längs Chicago Avenue, förlåt.. dansar längs Chicago Avenue ska det vara,  och har precis kommit över bron till downtown. Det doftar intensivt av choklad från kakfabriken i närheten. Livet ler, jag ler.

Tänk att vissa specifika ögonblick kan vara så djupt cementerade i musik. Högst vardagliga ögonblick där ingenting särskilt händer. Det måste vara att rätt musik möter alldeles rätt ögonblick och parar sig.
Förlåt mitt pladder. Rastlös. Uttråkad. Trött. Undviker städning.

Alldeles nyss ringde en tjej från socialdemokraterna för att påminna om eu-valet i morgon. Frågade om jag ville ställa några frågor rörande deras politik. Nej, tack, sa jag - och förberedde mig för att bli dränkt i partipropaganda. Tack och lov uteblev det, men jag lovade att påminna min familj och mina vänner att gå och rösta. Så nu gör jag det: Gå och rösta i morgon. Min röst tillfaller F!

No comments:

Post a Comment