Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Saturday, 24 May 2014

special treatment.

Städar. Och dansar. Försöker banta skivbeståndet och går igenom gamla bortglömda godbitar. Roligt!!

Esteban vegeterar mest hela dagarna. Igår låg han på balkongen HELA dagen. Fick ge honom mat där han låg, annars hade han förmodligen inte ätit. Tratten gör honom så deprimerad.
Schamponeringen går över förväntan. De femton minuter schampot ska verka plockar jag fram hårborsten jag köpte på senaste USA-resan, Esteban älskar den och fick femton minuters bakom-öron-borstning. Toppen. Sedan efter sköljning och föning tog jag honom under armen och gav honom en bit fårost. Då blev han min vän igen. De andra katterna snodde som hungriga hajar kring benen på mig - men fick inget. Det gillade nog Esteban mer än fårosten - för är det något han verkligen tycker är gott så är det special treatment!

Nu ska jag tillbaks till städningen! Först måste jag bara visa detta:


Fick den här fina teckningen av White Mystery, ett band som jag känner från min tid i Chicago. De spelade här i onsdags och jag kunde inte gå. Trist. Jag var en gång på en mycket intressant påskmiddag hos familjen White (de är syskon). Jisses, det buffébordet alltså.. familjen är grekisk-ortodox och bordet dignade av rätter. Där gjorde jag min första bekantskap med guitar hero och key lime pie. Pajen var himmelsk och ligger på topp fem efterrättsminnen. Men himla rart att rita en teckning alltså! Med katt och regnbåge.. my soft spots!

Sjuklingen ser inte alltför ledsen ut på balkongen

No comments:

Post a Comment