Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Saturday, 10 May 2014

regnskog del 2

Somnade med kläderna på i soffan igår. Soffan som egentligen är min bäddade säng utrustad med soffkuddar.
Vaknade klockan fem i morse, med dräggel i mungipan och med Lilla huset på prärien-vinjetten på loop. Jag slapp i alla fall bädda sängen. Och klä på mig. Alltid något.

Ute regnade det och jag kunde inte motstå ingivelsen att gå ut i skogen. Kanske skulle jag få se några fåglar den här gången. Men icke. Varav denna fixering vid att fota fåglar, kanske ni undrar? Jo, det ska jag berätta! För några dagar sedan hittade jag nämligen en bebodd fågelholk med två flinka talgoxar som flög in och ut. De föreföll helt oberörda av mig, trots att jag bara var ett par meter ifrån. De var så himla fina. Och dessutom är jag nyfiken på hur jag och kameran skulle klara en sådan fotosituation. Nu lyser de dock med sin frånvaro. Men jag tänker envisas.

Gick runt och fotade lite växtlighet i stället. Och njöt. De där tidiga morgontimmarna är underbara. Och det är så lyxigt att få ha världen för sig själv ett litet tag.

Kom hem och drack min sista kopp kaffe. Igen. När det gäller Kaffe och Kattvakten är jag visst lite opålitlig. Har svårt att hålla mig ifrån. Men den där "sista" koppen alltså.. godaste koppen jag druckit. Alldeles, alldeles perfekt. Så perfekt att impulsen blev att springa till ICA och köpa ett nytt paket. Och ny mjölk. Hur ska detta gå?



ser ni att de dansar? så himla fint. 









No comments:

Post a Comment