Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 23 May 2014

fina gåvor.

I natt kröp kattkraken Esteban upp på katthyllan under taket igen, skulle prompt in i huset däruppe. Han kunde knappt röra sig därinne med tratten och jag blev nervös, men lät honom hållas. Jag lyckades somna om och när jag vaknade några timmar senare fann jag honom sovandes på min arm. Hans varma kropp låg långsträckt längs min och han sov djupt. Armen hade jag lagt runt honom och i mitt handflata vilade Pablo sitt tungt sovande huvud. De där katterna ger mig de allra finaste gåvor.
Nu har jag ryggvärk. Esteban vägrade att gå upp och jag låg i sängen nära 10 timmar för att jag inte ville röra mig. Det var så himla fint. Han hade nog gärna legat kvar där än, men det kommer till en punkt där badrummet och hungriga katter ropar alltför högt.

Nu ska jag ut i skogen med hunden. Ja, alltså.. jag har ju inte sovit till nu. Har varit uppe ett tag och styrt upp saker. Tvättat den stackars kattens fot bl a. Nu hatar han mig. Det var en kamp, vill jag lova. Han ska blötas, schamponeras och vara still i 15 minuter medans schampot verkar - sedan sköljas, och nu kommer det värsta: fönas. Förstår ni att det var en utmaning? Folk brukar gnälla om att få i katter avmaskningsmedel.. Detta ska pågå minst en vecka. Jag lär inte vara fröken Populär denna vecka. Hoppas innerligt hans kärlek överlever denna behandling.

No comments:

Post a Comment