Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Saturday, 24 May 2014

bästa morgonen ever, minus kaffe

Katterna väckte mig halv sju i morse. 6.48 kapitulerade jag och gick upp. Jag drog på mig träningskläderna och gick ut i spåret och.. sprang! Inte hela vägen förstås, förstår att jag måste vara försiktig och rädd om knän, rygg och fotleder efter så långt stillasittande - men det kändes så bra! Kroppen kändes helt ok. Löpningen kändes snäll - långt ifrån vad jag hade förväntat mig. Hade stundtals en sådan där magisk känsla av att vara smälta samman med naturen, livet och stunden. Konturerna suddades ut. Varvet i spåret blev en meditation. Jag var så lycklig. Och alldeles frivilligt svettig - det tycker jag om!
Kom hem och yogade och gjorde övningar på balansbrädan för att bygga upp fot och knämuskler och nu sitter jag här och känner mig som fröken Duktig. Och är så sabla sugen på kaffe. Skulle vara väldigt välförtjänt tycker jag dårå! Men här är kaffefritt. Bu.


No comments:

Post a Comment