Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Saturday, 5 April 2014

väntan

Jag är(förhoppningsvis) på väg på våffel-brunch nu, men värdinnan verkar inte ha vaknat. Det är väldigt sömnigt här idag. Katterna ligger i små trötta högar runt om i rummet. Koko ligger slängd på sidan - helt utmattad efter nattens bravader. Han har varit högljutt aktiv hela natten. Han är nattarbetare. Till min förtvivlan.
Jag är trött.

Som jag älskar min lilla familj. Att få vakna med de här ljuvliga varelserna är en lyx. Det är en kärlek som aldrig går över, aldrig mattas av. Jag återupptäcker dem och förälskar mig i dem varje dag. Hector ligger tätt, tätt intill i skrivande stund. Han har fått lite bränna efter balkongvistelsen. Antagit en lätt orange ton. Inte så smickrande. Fast skönhet har väl aldrig varit hans främsta attribut. Min lilla skinnpåse.

Sätter nog på en kanna kaffe i väntan. Och där ringde hon. Vet inte vad den här dagen bär i sitt sköte. Det vet en aldrig med syrran. Det kan sluta hur som helst.



No comments:

Post a Comment