Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Tuesday, 29 April 2014

valborg

För några år sedan fick jag en söt Valborgshistoria från mammas 60-tal. Hon försökte uppmuntra mig att besöka en brasa och värdesätta gamla traditioner (har inte firat valborg sedan barnsben) och berättade sedan att pappa ett år köpt en hel stass till mamma: en fantastisk och dyr kanariegul kappa, en cowboyhatt, högklackade skor och en svart handväska. De skulle fira valborg på Djurgården och mamma kände sig så fin!! Bara den bilden gjorde mig helt lycklig! En ung mamma, mallig i en gul kappa, klackar och cowboyhatt och kärleken i armkrok.

Naturligtvis blev det regn- och snöstorm. Cowboyhatten började sloka och blev sig aldrig lik igen. Den svarta väskan fällde färg och lämnade stora och beständiga svarta fläckar på den gula kappan. Så var det med det. Det blev iaf en fin färd till djurgården. 
Och en fin, färgglad pärla till mig!  



Nu ska jag yoga. Och försöka överleva min första morgon utan kaffe - för nu ska jag sluta med kaffe. God morgon! Förresten, kanariegul.. är inte det ett helt underbart ord? 

No comments:

Post a Comment