Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 25 April 2014

Koko får jordens största paket och jag kände mig lite, lite ballare än vanligt.

Idag fick Koko sitt största paket någonsin. En äggkartong full med gott. Han blev överlycklig. Jag kröp omkring på golvet och försökte fånga sötskapen på bild - men det är svårt. Den där sabla kaninen fastnar inte på linsen. Han ser mest ut som en.. kanin. Och han är så mycket mer än så!!

Dom där örona asså..

Som sagt.. fastnar inte på linsen..

Sedan måste jag visa dagens outfit. Känner mig lite fånig som gör det, och en kan se hur obekväm jag känner mig inför kameran - men samtidigt.. jag har en garderob som inte många andra. Dvs enorm. Med tusen möjligheter. Tillfällen att bära en outfit kanske bara blir ett. Och då känner jag att jag vill dokumentera. Idag bar jag detta. Lite obekvämt. Det kändes lite.. mycket. T om för mig. Och lång kjol bär jag liksom aldrig. MEN - jag älskade det. Sträckte lite extra på mig. Älskade hur kappan öppnades i vinden och blottade det lila fodret. Det blev som en aura. Jag liksom växte lite. Kände mig lite större på jorden. Och lite, lite som en superhjälte, eller en matrix-figur. Jag ägde.




No comments:

Post a Comment