Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 25 April 2014

en flickvän för regniga dagar

Ett stycke fiktion. Hittepå.

Jag är en flickvän för regniga dagar,
Jag är en flickvän då solen ligger gömd,
kanske kan jag blåsa undan ett moln?

Jag är en paus,
ett lugn,
en tillflykt,

jag kan mätta hunger
och knyta upp en knut

När solen skiner,
när livet ler
och när du ler - då är du inte min.

Jag är en flickvän då friheten inte är
Jag är en flickvän då livet kättjat dig markbunden,
då vingarna saknas att ta dig dit du vill

de dagar då du kan flyga - då är du inte här,
annat än som en saknad.

När du fallit till marken och tappat dina vingar - 
då kommer du tillbaka. Jag vet. 


No comments:

Post a Comment