Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 14 April 2014

cellprovtagning.

Vaknade just, efter att ha somnat på soffan framför en film. Skyller på katterna. De är som valium. När en får en varm kattkropp mot kroppen är det oerhört svårt att inte bli för avslappnad och falla i sömn.
Klockan är strax efter midnatt, och återigen får jag tacka blogger för tidsinställningen - för här i min bloggvärld är klockan bara eftermiddag. Min bloggutmaning att skriva 100 inlägg på hundra dagar börjar hänga lite löst känner jag. Skärpning, Lotta!

Jag är trött. I morgon ska jag på cellprovtagning. Gjorde ett för några veckor sedan- för första gången sedan tidig 20-årsålder. Tydligen visade det prov på cellförändringar, så i morgon ska jag ta ytterligare prover. Skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös. Och jag bankar på mig själv för dumheten att inte ha gått tidigare. Har ju trots allt blivit kallad varje år.
Sådana här förändringar är så oerhört vanliga och jag har många i min omgivning som tvingats till operation, trots det kunde jag inte motivera mig tillräckligt för att gå. Hatar att ligga i gynstol!
Har redan börjat knipa ihop låren. Vill.Inte.

Ögonen klipper. Sängen ropar. Blir en bättre bloggare i morgon. Lovar. Det är svårt när en är nyvaken.

No comments:

Post a Comment