Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Thursday, 10 April 2014

bu för lotta

Den här blogg 100 utmaningen alltså.. jag tycker att det är så roligt, och jag är rätt stolt över min plikttrogenhet att skriva varje dag - men nu har jag - återigen - ingen ork att blogga. Huvudet är trött och ordlöst.

Jag vill inte ha en blogg som går på konstgjord andning, men jag VILL INTE GE UPP.
Så jag sitter här, gräver lite i den sovande tankeverkstan - lyfter på gamla lock, kikar i vrår, försöker hitta något att skriva om. Något gammalt skräp någonstans. En tappad och bortglömd idé.. något intressant ur vardagen - men nä. Idag är det tomt. Ett vakuum. Tror inte jag har haft en enda intressant tanke på hela dagen. Skulle kanske vara denna uppgivna tanke: "tänk om jag vore en skruvmejsel. Vad skönt det skulle vara. En given uppgift. En tydlig identitet. Svår att ifrågasätta." 
Ja, ni ser.. jag är bra skarp idag. Ni vet när en är berusad och kan drabbas av stora insikter? Lösningen på livets gåta och allt det där? T om den känslan uteblev i min skrivmejsel-analogi. Jag visste på en gång att den var skräp. Och det gjorde mig ännu mer deprimerad. Förresten är det inte ens en analogi. Nu blir jag ytterligare lite mer deprimerad. Det är bara kapitulera och inse att hjärncellerna tagit semester och dragit till Vänster Lilltå eller nå't. Förlåt, jag är en katastrof idag. Ni ser ju. 

Och nu blev jag nästan gråtfärdig bara vid tanken på att fixa allt gå-till-sängs-pyssel: tömma kanintoa, tömma katt-toor (vänta här nu, har fan stavar man toa i plural? skulle kunna fega och säga toaletter, men jag vägrar. Upplys mig gärna), fylla på vatten, mat osv. Och göra min egen toalett inte att förglömma. Just idag känns allt övermäktigt. Jag är menstrött. Tänker strejka. 


No comments:

Post a Comment