Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Wednesday, 23 April 2014

bajs mellan tummen och pekfingret.

Föreställ er den här morgonen:

1. Vaknar halv sex av att jag hör katten spy ner överkastet som ligger på golvet. Känner mig gråtfärdig, men lyckas somna om.

2. Blir väckt 7 av sträv och mycket enträgen katt-tunga. En annan kattkropp ligger tung och uppmanande på bröstkorgen och gör det helvetiskt svårt att andas. Katterna är hungriga. Men jag är så trött, så trött. Vill snooza. Till vilket pris som helst. Om det så vore hundra sträva katt-tungor i mitt anlete och en flodhäst som låg på bröstkorgen. Enträgnast vinner. Kunde jag njuta av snoozen? Nej. Vann jag? Ja.

3. Går upp strax efter åtta för att städa i ordning inför besöket av hantverkare som kommer klockan 10 De ska fixa stoppet i diskhon. Katterna får vänta på maten en liten stund till, för jag är sur. Jag diskar - vilket betyder ösa ur disk- och sköljvatten med decilitermått och sedan göra säkert 30 skakiga vändor till toaletten med överfulla kastruller och vara fullkomligt skräckslagen för att snubbla. Fattar ni hur jobbigt det är??
Därefter kryper jag på golvet och torkar fläckar med babyservetter. Varför inte moppa, kanske ni undrar? För att jag har en underlig inställning till ansträngning. Hämta saker - tvärjobbigt. Startsträcka innan en kan börja med ens egentliga arbete - TVÄRJOBBIGT.. så i stället kryper jag hellre på golvet och slösar massa tid, samt en miljon våtservetter och flår mina knogar på att försöka gnugga bort gamla matrester för hand. Har jag sagt att jag hatar att städa? Finliret, alltså. Hålla läget precis under kontroll klarar jag.

4. Hittar en olivkärna på byrån i hallen och undrar hur den hamnat där. Greppar den i förbifarten bara för att upptäcka att det är en mycket liten och alldeles mjuk bajskorv. Den blir platt mellan tummen och pekfingret. Min tumme kommer aldrig bli ren igen. Tvättar mig idogt säkert tio gånger och desinficerar mig. Jag håller katterna skyldiga.

Resten av dagen ägnades åt bokföringen - har spenderat två hela dagar på sortering och tejpandes av kvitton. Är fortfarande inte klar. Ingen humörhöjare direkt. Fast jag fick hjälp och sällskap utav hector! Han verkade dock mest intresserad av att gymnastisera och göra sin manikyr!





Dagens färgfyrverkeri! Hittade den här förbisedda klänningen i garderoben.
aldrig använd.
Så här sitter jag och den där andre bokföraren i skrivande stund. I sällskap av Pablo.
Nu ska v sova. Godnatt!

No comments:

Post a Comment