Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Thursday, 6 March 2014

vi drar till texas! kanske.

På söndag kanske vi drar till Amerika. Lite spontant sådär. Hade egentligen inte tänkt att åka i år, men när SXSW (musikfest i Austin) började närma sig växte begäret. Vi har åkt ett gäng år, men missade förra året p g a mitt diskbråck i nacken. Det var tufft. Att vara HÄR när en ville vara DÄR. Och att veta när en sitter i sin soffa att en egentligen borde stå på Beerland med en pbr i handen och se tokigt bra band.
Nu längtar vi. Jag efter margaritan, få se Marked Men för hundrade gången, se Reigning Sound, dricka en riktigt god Bloody Mary, träffa gamla bekanta och vänner. Känns som nästan alla aktiva band åker dit och vi har lärt känna en hel del fantastiska människor genom åren på våra spelningar och festivaler. Men inte minst hoppas jag få springa på lite Chicagofolk. 

Så, fyra dagars kalas, men resten av resan tänkte jag sitta på ett berg i texasöknen och meditera! Blicka ut över sandiga vidder. Texas kantiga konturer är inte bara på kartan. Utan att be om ursäkt breder landskapet ut sig, kantigt, taggigt, skitigt och flörtar inte någonstans. Oförgängligt och konstant. Så sabla vackert. 
Får se vad resesällskapet tycker om mina reseplaner! Han får väl sitta på en diner någonstans och ha hamburgermaraton!


Nu måste jag lugna ner mig! Vi har inte ens köpt biljetterna än! Men håll tummarna att jag om fyra dager sitter och mediterar med de där getterna ovan! 






No comments:

Post a Comment