Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Tuesday, 18 March 2014

menlöst semestervykort från Lockhart

Skulle vilja skriva ett ordentligt inlägg, men det tycks som en sällan har så lite tid och så lite ork som under semestern. Jag har idéer. Bloggar som jäser i huvudet - men de tycks aldrig bli färdiga att bakas. Orkar inte veva igång tankemaskineriet. Det går trögt just nu. Orkar inte ansträngningen.

Börjar längta hem ordentligt. Längta efter den egna sängen, delad med de där jag tycker så mycket om. Längtar efter hunden. Hur hon luktar där i den sträva kalufsen mitt på huvudet. Längtar efter att få ligga sked med densamma och se in i de där bruna ögonen där det alltid ligger något och lurar. Jeanies ögon är sällan neutrala. De kan vara fulla av bus, kärlek, uppmaningar, frågor, ängslan, trots. Hon är så sabla fin.

Idag gjorde vi den där båtturen i San Marcos. I båten med glasbotten. Vattnet var verkligen enastående klart och det var stundtals ganska magiskt. Vi såg massor med sköldpaddor som låg och solade på strandbankerna. Fast vi rörde oss inte särskilt långt. Cirkulerade runt på en yta på bara några hundra kvadratmeter.

Thomas åt världens bästa BBQ på Black's BBQ och jag slog sönder en lampa på en antique mall. Fruktansvärt pinsamt. Men damen som arbetade där var så rar, kramade om mig och sa att hennes policy var att om något gick sönder i butiken så var det helt enkelt felplacerat.

Jag shoppade ett par seriealbum på en Hastings och när vi skulle gå ropade Thomas till killen i kassan: Have a nice guy! Tror det blev en mix av day och night som gick lite fel. Han var rädd att killen trodde att han ropade I'm a nice guy! när han gick.
Annars har det inte hänt mycket. Jag har fått ett bett på benet och är fullkomligt livrädd för att jag ska få med mig vägglöss hem.

Ytterligare en rätt menlös texas-rapport. Ska skärpa mig när jag kommer hem. Just nu är jag bara för trött.

Minns ni Alf? Vi träffade honom. Han är sedemera pensionerad och lever ett stillsamt liv i Texas

Fiskar i San Marcos river

Charmerande handväska

Sötnosar!

No comments:

Post a Comment