Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 24 March 2014

jag hugger linan

Det är väldigt svårt att skriva idag. Huvudet och hjärtat bubblar, vill välla över - drälla champagne, jordgubbar och rosor - men jag känner lite att jag vill hålla tillbaka. Borde hålla tillbaka. I stället får det bli ett sådant där kryptiskt inlägg - som ingen ska begripa men som står skrivet mellan raderna betydligt tydligare än de bokstäver jag faktiskt skriver. Ok. Jag erkänner. Jag är kär i Kattvakten. Han ligger intill och uppmuntrar mig att posta detta. Mumlar något sömnigt om att kapa säkerhetslinorna till en luftballong och fara iväg på världens resa. 
Jag fegar lite tryggt på marken, men vad fasen. Jag vill iväg jag också. Jag hugger linan. 


No comments:

Post a Comment