Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Tuesday, 25 February 2014

stark som en oxe och känslig som en fjäril

"Du är stark som en oxe och känslig som en fjäril. En jäkligt dynamisk kombo. Explosiv... Nu jäklar är det Lottas tid!"

Så här fint skrev en gammal vän till mig häromdagen. Jag blev varm i hjärtat och spände musklerna lite grann. Det var liksom precis de där orden jag behövde höra just då. Nu är det fanimej min tid! 
Livet snurrar fort och härligt som en karusell just nu. Mycket händer. Inte minst med mig - och jag förstår att det kommer dala ibland. Varje ljus har en granne i mörkret. Men då, om jag tappar balansen och min livskarusell plötsligt blir spöktåget ner i underjorden ska jag plocka fram dessa ord och känna mig trygg i att jag kommer komma ovan jord igen. Det var en insikt jag tappade under ett par år. Det har varit tufft.

Det är material för kylskåpsdörren! Bloggen får bli min kylskåpsdörr den här gången. Tack Anna. 

No comments:

Post a Comment